Promocje
Płatki ziemniaczane clean label 500G (K1199)
Płatki ziemniaczane clean label 500G (K1199)

9,80 zł

Cena regularna: 13,50 zł

Najniższa cena: 13,50 zł
szt.
Mieszanka warzyw GRYS 500g (K1195)
Mieszanka warzyw GRYS 500g (K1195)

11,90 zł

Cena regularna: 15,00 zł

Najniższa cena: 15,00 zł
szt.
Kardamon cały 20g (K102)
Kardamon cały 20g (K102)

5,60 zł

Cena regularna: 7,00 zł

Najniższa cena: 7,00 zł
szt.
Produkt dnia
Dzisiaj polecamy szczególnie:
Paczkomaty InPost
Paczkomaty InPost
Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO KLOSPOL.PL

(zwany dalej Regulaminem)



1. Ogólne informacje

Poniższy Regulamin opisuje zasady funkcjonowania internetowego sklepu klospol.pl, zwanego w dalszej części regulaminu sklepem.

Sklep internetowy klospol.pl należy do firmy:

Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "KŁOS-POL" S.C.  Wojciech Gil, Krzysztof Gil

NIP: 6020147910

e-mail: klospol@interia.pl

telefon: +48 15 879 83 22

 

2. Dane osobowe

Administratorem danych osobowych jest

Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "KŁOS-POL" S.C.  Wojciech Gil, Krzysztof Gil z siedzibą przy ul. Klasztornej 7, 37-418 Krzeszów, Polska. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest całkowicie dobrowolne, ale konieczne do złożenia i realizacji zamówienia.

Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora danych przede wszystkim w celu realizacji i obsługi Zamówienia (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”). Przetwarzanie danych w jakimkolwiek innym celu możliwe jest jedynie za wyraźną zgodą Kupującego.

Kupujący ma prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Przysługuje mu także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Dane Kupującego będą przetwarzane przez okres związany z realizacją i obsługą Zamówienia, a także - w przypadku wystąpienia roszczeń - do czasu ich przedawnienia lub wygaśnięcia. Po zrealizowaniu Zamówienia, dane Kupującego będą przechowywane w bazie danych Sklepu aż do momentu usunięcia ich na żądanie Kupującego.

Odbiorcami danych Kupującego mogą być podmioty realizujące na zlecenie Sprzedającego zamówienie i zajmujące się jego obsługą: firmy wysyłkowe, firmy księgowe, dostawcy towarów, dostawcy rozwiązań informatycznych, firmy obsługujące płatności, banki, firmy windykacyjne, dostawcy usług telekomunikacyjnych, uprawnione organy państwowe.

 

3. Zasady funkcjonowania sklepu internetowego

Sklep oferuje zakupy za pośrednictwem sieci Internet oraz zajmuje się ich dostarczaniem pod wskazany przez kupującego adres. Klienci zainteresowani taką formą mogą odebrać zamówiony towar bezpośrednio z magazynu przy ul. Klasztornej 7 w Krzeszowie. Poza siedzibą firmy zamówienie jest dostarczane na terenie całego kraju przez Inpost paczkomaty lub firmę kurierską (aktualnie: DPD).

 

Zamówienie mogą składać osoby pełnoletnie, posiadające zdolność do czynności prawnych. Zamówienia można składać przez:

- sklep internetowy (www.klospol.pl)

- e-mail: klospol@interia.pl

Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Realizacja zamówień następuje wyłącznie w dni robocze. W przypadku problemów z obsługą sklepu lub jego działaniem, zaleca się kontakt e-mail: klospol@interia.pl lub telefoniczny 15 879 83 22

Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie działającego numeru telefonu i działającego adresu e-mail oraz podanie danych klienta do wysyłki.

Wszystkie podane na naszych stronach ceny są cenami brutto (zawierają podatek VAT), nie zawierają natomiast kosztów wysyłki.

 

4. Procedura zawarcia umowy sprzedaży

Sprzedaż towarów może nastąpić w ramach uzyskanego przez rejestrację konta lub przez złożenie zamówienia bez rejestracji.

Składanie zamówienia:

  1. Zalogować się do sklepu internetowego na swoje konto lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji;
  2. Wybrać produkty będące przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „do koszyka” (lub równoznaczny);
  3. Podać dane klienta niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży i wystawienia faktury (o ile ta opcja została oznaczona w formularzu);
  4. Wybrać dogodne dla siebie formy płatności i dostawy;
  5. Zaakceptować warunki regulaminu (po wcześniejszym zapoznaniu się z jego treścią);
  6. Kliknąć „zamów z obowiązkiem zapłaty”.

Podczas składania zamówienia klient może wyrazić chęć otrzymania faktury (podczas wpisywania danych  należy zaznaczyć opcję „chcę otrzymać fakturę VAT”). Faktury wysyłane są w formie tradycyjnej tj. papierowej wraz z zamówieniem.

Złożenie zamówienia przez klienta oznacza złożenie prowadzącemu sklep internetowy oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego produktu. Oferta jest wiążąca dla klienta, jeżeli prowadzący sklep internetowy niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.

Po kliknięciu przycisku zamów z obowiązkiem zapłaty na e-mail klienta wskazany podczas rejestracji lub wskazany w procesie składania zamówienia dla zakupów bez rejestracji automatycznie zostaje wysłany mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia w naszym sklepie internetowym. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem przez prowadzącego sklep internetowy klospol.pl o przyjęciu oferty. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia dochodzi pomiędzy klientem a prowadzącym sklep internetowy do zawarcia umowy tego zamówienia.

Po złożeniu zamówienia, jego potwierdzeniu i opłaceniu następuje jego realizacja, o czym klient jest informowany na bieżąco za pomocą wiadomości wysyłanych drogą mailową.

W przypadku, w którym sklep w ciągu 7 dni nie potwierdzi przyjęcia zamówienia do realizacji, umowa pomiędzy klientem a prowadzącym sklep internetowym nie zostaje zawarta, a wszelkie uiszczone płatności za nieprzyjęte zamówienie zostaną niezwłocznie zwrócone klientowi (koszty zakupionych produktów wraz z kosztami wysyłki).

Sprzedawca oświadcza, że zgodnie z ustawą o prawach konsumenta dostarcza produkty/rzeczy bez wad. Dokładamy wszelkich starań dotyczących zgodności towaru z umową, także w zakresie jego jakości. Jakość wysyłanego towaru jest standardowa, a więc taką, jaką zwykle prezentujemy na rynku. Gwarantujemy, że  parametry rzeczy, jej funkcje, wygląd, rozmiar i wszelkie inne cechy, które zostały określone w naszej ofercie zgadzają się z opisem produktu na stronie internetowej. Za wszelkie wady rzeczy przedsiębiorca odpowiada zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.

W momencie pakowania produktów do wysyłki dokładamy wszelkich starań, aby produkty docierały do konsumentów w należytym stanie, tj. nienaruszone. Oznacza to, że towar jest odpowiednio zapakowany, tj. użycie odpowiednio trwałych kartonów, które następnie są zabezpieczane przed otwarciem taśmą klejącą, a następnie tak zapakowana paczka jest zabezpieczona warstwą streczu. Gwarantujemy tym samym bezpieczeństwo dostaw towarów w całości.

 

5. Sposoby płatności i realizacja zamówieni

Zamówienia złożone w sklepie internetowym mogą być opłacone:

  1. gotówką w momencie odbioru osobistego w punkcie handlowym Sprzedawcy;
  2. gotówką (za pobraniem) w momencie dostarczenia towaru przez dostawcę;
  3. przelewem albo wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy;
  4. płatność online;
  5. płatność za pośrednictwem Blik;
  6. płatność kartą płatniczą Visa, Maestro, MasterCard;
  7. płatności odroczone PayPo.

Klient nie ma możliwości dokonania zapłaty za część zamówienia z góry, a za część zamówienia przy odbiorze.

Klient ma możliwość zapłaty za złożone zamówienie przelewem na następujące numery kont, które podane są w wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia oraz na stronie internetowej w zakładce: „koszty wysyłki” oraz „kontakt”:

Nr konta Santander: 20109027500000000156735994

Dane do wpłat:

Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "KŁOS-POL" S.C.  Wojciech Gil, Krzysztof Gil

Ul. Klasztorna 7

37-418 Krzeszów

W przypadku płatności z góry, realizacja zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez sprzedawcę pełnej wartości za zamówienie.

W przypadku płatności przy odbiorze, realizacja zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia w sklepie internetowym.

Obsługę płatności elektronicznych i kartami płatniczymi prowadzi: Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ulicy Powstańców Warszawy 6, kod 81-718. Spółka została zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk-Północ VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Kapitał zakładowy wynosi 2 205 500 złotych (wpłacony w całości).

 

6. Koszty, sposoby i termin dostawy

Dostawa zamówionych produktów możliwa jest tylko na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Dostawa jest odpłatna, chyba że co innego wynika z Umowy sprzedaży. Koszty dostawy znajdują się na stronie sklepu internetowego w zakładce „ koszty wysyłki”.

Cennik wysyłki:

- przy zamówieniu poniżej 150 zł - wysyłka kurierem: 18 zł (paczki do 28kg)

- przy zamówieniu powyżej 150 zł - wysyłka kurierem: 0 zł ( paczki do 28kg)

- towar oznaczony jako "wysyłka gratis" przy płatności z góry- wysyłka kurierem: 0 zł

- towar oznaczony jako "wysyłka gratis" przy płatności za pobraniem - wysyłka kurierem: 5 zł

W sklepie internetowym dostępne są następujące sposoby dostawy/odbioru zamówienia:

  1. Przesyłka kurierska;
  2. Dostawa do punktu odbioru - Paczkomat;
  3. Odbiór osobisty w siedzibie firmy.

Termin realizacji zamówienia w przypadku wysyłki wynosi maksymalnie 5 dni roboczych. Zazwyczaj czas dostarczenia przesyłki to 2-3 dni robocze, jednak w dużej mierze uzależniony jest on od pracy spedytora. Przy płatności przelewem na konto firmy - realizacja zamówienia następuje dopiero po wpłynięciu pieniędzy na konto.

 

7. Odbiór złożonego zamówienia

Przy odbiorze przesyłki należy zwrócić uwagę na stan paczki. Należy sprawdzić, czy przesyłka nie jest w jakikolwiek sposób uszkodzona np. uszkodzona mechanicznie lub czy zabezpieczenie nie nosi śladów ingerencji (czy taśma nie jest naruszona) itp. Jeśli występują jakiekolwiek uszkodzenia, należy w obecności kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić, czy towar zamówiony przez Państwa nie został uszkodzony w czasie transportu. Jeśli produkty okażą się uszkodzone, wylane, pogniecione itp., należy w obecności doręczyciela spisać protokół reklamacyjny (odmowa przyjęcia paczki i powód - uszkodzenie zawartości przez doręczyciela) -  będzie to podstawą do reklamacji towaru. W takiej sytuacji wysyłamy niezwłocznie zamówiony towar jeszcze raz do klienta.

Sklep internetowy gwarantuje bezpieczeństwo transakcji i pewności zwrotów. W ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki, możesz zażądać zwrotu pieniędzy i odesłać paczkę z powrotem. Termin 14-dniowy liczy się od dnia otrzymania produktu.

Ważne: Mają Państwo możliwość zrezygnowania z zakupu w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów (poza kosztami odesłania paczki). Ustawa jednak, dając takie prawo, wymaga spełnienia pewnych warunków: produkt musi być oddany w stanie niezmienionym (nie może być używany, zniszczony, otwierany, naruszony w jakikolwiek sposób), również opakowanie powinno być nienaruszone (folie i inne zabezpieczenia).

 

8. Reklamacje i rękojmia

Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem, za niezgodność Towaru zakupionego przez konsumenta z Umową, w zakresie określonym Ustawą o ochronie konsumentów i kodeksie cywilnym.

Sklep zapewnia dostawę towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sklep jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

Jeżeli towar ma wadę Klient może:
      
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
            
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sklep albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia.
      
b) żądać wymiany towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sklep jest obowiązany wymienić towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
            
Sklep może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową sprzedaży towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sklep.

Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady towaru.

Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy zgłaszać Sprzedawcy:

  1. pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy tj.
    Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "KŁOS-POL" S.C.  Wojciech Gil, Krzysztof Gil ul. Klasztorna 7, 37-418 Krzeszów (z zalecanym dopiskiem „Reklamacja”, przy czym dopisek ten nie jest obowiązkowy),
  2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: klospol@interia.pl (z zalecanym tematem wiadomości: „Reklamacja”, przy czym powyższy temat wiadomości nie jest obowiązkowy),

Reklamacja powinna zawierać dane osoby lub podmiotu składającego reklamację (imię i nazwisko lub pełna nazwa, dokładny adres lub adres e-mail) jak również wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania.

W razie reklamacji uszkodzeń produktów powstałych w trakcie dostawy wymagane jest przedłożenie Protokołu spisanego w obecności kuriera/ osoby doręczającej.

Odpowiedź na reklamację udzielana jest w sposób odpowiadający sposobowi przesłania reklamacji, tj. listem poleconym na podany w reklamacji adres albo za pomocą wiadomości e-mail, na adres e-mailowy podany w reklamacji w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.

Skorzystanie przez Klienta z procedury reklamacyjnej jest dobrowolne.

 

9. Procedura rozpatrywania reklamacji

Jeżeli stwierdzisz wady produktu w otrzymanym zamówieniu masz możliwość zgłoszenia reklamacji osobiście w Przedsiębiorstwie Usługowo-Handlowym "KŁOS-POL" S.C.  Wojciech Gil, Krzysztof Gil, ul. Klasztorna 7, 37-418 Krzeszów, drogą pocztową na w/w adres siedziby firmy lub drogą mailową na adres klospol@interia.pl

Konsument może skorzystać z dostępnego na stronie sklepu dokumentu „Formularz Reklamacji”, załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis wady Towaru i żądanie Konsumenta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną. W celu rozpatrzenia reklamacji prosimy również o przesłanie: dowodu zakupu (paragon lub FV), zgłoszenia reklamacyjnego (wymagane podanie danych kontaktowych).

Przed wysyłką reklamacji bezpośrednio do serwisu należy pamiętać o prawidłowym zabezpieczeniu paczki, aby nie uległa uszkodzeniu lub zniszczeniu w transporcie.

Koszt transportu dostarczenia paczki do punktu sprzedaży pokrywa konsument.

Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięcia niezgodności, koszty dostaw ponosi Sklep.

Termin na naprawę lub wymianę towaru na wolny od wad nie będzie dłuższy niż to niezbędne.

Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania zgodnie z żądaniem Konsumenta. Zapewniamy możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami.

 

10. Prawo odstąpienia od umowy

Zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2019 r. poz. 1334) kupujący będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.

Moment rozpoczęcia biegu terminu 14 dni na odstąpienie od umowy zależy od charakteru transakcji:

  1. Umowa sprzedaży pojedynczej rzeczy: termin należy liczyć od otrzymania jej przez konsumenta lub osobę przez niego wskazaną;
  2. Umowa sprzedaży obejmująca wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach: początek terminu jest liczony od otrzymania przez konsumenta ostatniej rzeczy, partii lub części;
  3. Umowa sprzedaży polegająca na regularnym dostarczaniu towaru przez czas określony: rozpoczęcie biegu terminu zależy od daty otrzymania przez konsumenta pierwszej rzeczy;
  4. Pozostałe umowy (np. usługi, zlecenia): termin rozpoczyna bieg od dnia zawarcia umowy.

 W celu odstąpienia od umowy należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu i przesłać go Sprzedawcy w formie:

  1. pisemnej na adres: Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "KŁOS-POL" S.C.  Wojciech Gil, Krzysztof Gil ul. Klasztorna 7, 37-418 Krzeszów,

i/lub

  1. elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: klospol@interia.pl

Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy określonych art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta tj. umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  3. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  4. dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  5. zawartej w drodze aukcji publicznej;
  6. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Konsument może odstąpić od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia. Jego forma może być dowolna, ale najlepiej uczynić to na piśmie.

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego klospol.pl

W razie odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Sprzedawca zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta należność (w tym koszty dostarczenia produktu Konsumentowi, z wyjątkiem dodatkowych kosztów)

Bezpośredni koszt zwrotu produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Ponadto jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Jednocześnie Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, jego cechy i funkcjonowania.

Konsument, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.

W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Sprzedawca zwraca Konsumentowi płatność niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jednakże Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do momentu otrzymania tego produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego co nastąpi wcześniej.

Pieniądze zwracane są w takiej samej formie w jakiej zostały opłacone, chyba, że klient wyrazi chęć innej formy zwrotu.

 

11. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
  8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
  9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
  12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
  13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to:

  1. Mediacja – sposób dojścia do porozumienia pomiędzy zwaśnionymi stronami przy pomocy neutralnej osoby trzeciej tj. mediatora. Strony samodzielnie wypracowują ugodowe, najkorzystniejsze dla nich rozwiązanie. Wybrany przez nich mediator jedynie ułatwia kontakt i wspiera ich w komunikacji ― nie ustala kto ma rację i nie narzuca własnych rozwiązań. Mediacja została określona w kodeksie postępowania cywilnego w art. 1831 – 18315 .
  2. Koncyliacja – polega na skorzystaniu z pomocy osoby trzeciej i zapoznaniu się jej z problemem, a następnie zaproponowaniu konkretnego sposobu rozwiązania sporu. Strony mają prawo nie zgodzić się z tą propozycją lub nie zastosować się do niej.
  3. Arbitraż – polega na powierzeniu rozstrzygnięcia sporu przez niezależnego arbitra w postępowaniu przed sądem polubownym. Rozstrzygnięcia dokonuje arbiter lub kilku arbitrów ― mała jest aktywność stron w wypracowaniu rozwiązania. Wydawany jest wyrok, przyznający rację jednej ze stron i mający taką samą moc prawną, jak wyrok sądu powszechnego. Strony mają obowiązek poddania się temu rozstrzygnięciu. Postępowanie przed sądem polubownym (arbitraż) został uregulowany w art. 1154 – 1217 kodeksu postępowania cywilnego.

Elementem koniecznym do wszczęcia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest zaistnienie sporu pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą. W celu wszczęcia pozasądowego postępowania aby rozwiązać spór konsumenta z przedsiębiorcą muszą zostać spełnione trzy warunki: konsument zgłosił wcześniej przedsiębiorcy reklamacje, spór pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą nie został zakończony, przedsiębiorca przy odmowie uznania reklamacji nie zaznaczył, że nie wyraża zgody na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego

Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich następuje na wniosek konsumenta.

Podmiotem właściwym do rozpatrywania sporów z konsumentami w zakresie umów zawieranych przez sklep internetowy jest Inspekcja Handlowa – Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Rzeszowie, ul. 8-go Marca, 35-959 Rzeszów, strona internetowa: wiih.rzeszow.pl. Bliższe informacje znajdują się także na stronie Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej w Rzeszowie pod adresem: https://wiih.rzeszow.pl/26810/26810/

 

13. Zgody

 Złożenie zamówienia równoznaczne jest z:

- wyrażeniem zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych dla potrzeb sklepu;

- wyrażeniem zgody na zawarcie umowy sprzedaży;

- wyrażeniem zgody na otrzymanie pocztą e-mail informacji dotyczących realizacji zamówienia;

- oświadczeniem o znajomości Regulaminu sklepu i jego akceptacją.

 

14. Uwagi końcowe

Umowy zawierane ze Sprzedawcą są w języku polskim .

Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn np. w przypadku: zmiany obowiązujących przepisów prawa; wprowadzenie zmian w sposobach płatności i dostaw - w zakresie, w jakim mają wpływ na treść postanowień niniejszego Regulaminu.

Zmieniony regulamin wiąże drugą stronę od momentu powiadomienia o tych zmianach, pod warunkiem, że strona ta nie wypowie umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.

W sytuacji kiedy zmiana Regulaminu skutkuje wprowadzeniem nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Konsument ma prawo odstąpienia od umowy.

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązujące.

Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z realizacją niniejszej Umowy między Sprzedawcą a Klientem będącym konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwe według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

Załączniki do niniejszego Regulaminu:

  1. Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy
  2. Załącznik nr 2 – Formularz reklamacji

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl